Thursday 3 May 2012


KENANGAN…
Keheningan malam ini, benar-benar menggigit ruang memori aku untuk merasai rasa rindu yg mendalam terhadap kenangan-kenangan yg lalu… Sungguh aku rindu…
Keheningan malam ini,  membawa aku utk mengimbau kembali kenangan beberapa tahun lalu bersama teman-teman yg amat ku kasihi..
Di balik gelak tawa tersisip sendu duka..
Dalam menitip senyum di bibir ada luka tersirat di hati..
Di balik kecantikan terpalit titik hitam,
Dalam kesederhanaan ada yang menderita…


Kini aku benar-benar rindu…
Saat kita bergelak ketawa…
Saat kita menangisi kedukaan..
Saat kita sama-sama berada di bawah mendaki ke puncak kejayaan…
Saat rebah ada teman di sisi…
Saat bangkit dipimpini..
Saat kecewa ada pembakar semangat...
Saat khilaf ada yang perbetulkan…
Sungguh aku bahagia…


Sehelai demi sehelai memori itu pergi..
Meninggalkan kita yang semakin dewasa
Mengisi ruang kerjaya…
Kita semakin jauh..
Tapi hati kita tetap satu…
Kita tetap di sini
Masih merenung rembulan dan mentari yang sama..
Memiliki memori yang sama
Mengimbau kenangan yang sama


Sering aku tertanya…
Siapa kita selepas ini?
Di mana kita?
Masih bersatu kah hati kita?
Takutnya menghadapi kenyataan tanpa kamu..kamu dan kamu..
Kerna sungguh aku tak mahu kehilangan kamu…
Biar jauh di mata…
Tapi aku mahu seluruh dunia tahu kamu sentiasa di hati..
Tuhan, pelihara mereka di sisimu..
Beri mereka kebahagiaan…
Beri mereka segala keindahan dunia dan akhirat,
Beri mereka cahaya, beri  mereka CINTA…
Semoga mereka kekal menjadi kawan, teman dan sahabat buat aku di dunia dan di akhirat kelak…

LiliQ
iPa
Elly
MiMi





TERIMA KASIH SUDI BACA!!

4 comments:

Anonymous said...

pandainyeeee sume pic tyme kurus!!! winduuuuuu mimi~

liliq said...

fuhhh.. terharu sgt tau.. tersentak hati nie n terasa sedey knp kenangan tue xdpt kekal seiring dgn kemajuan n kematangan kite.. huhuhu

the secret life of elly said...

bab gmbr tu adalah elemen kesengajaan ye... hihihi teringin sekali utk mengulangi sejarah kita bersama kn..

ipa faiza~ said...

sedeeeeey~
nanges kite tau.
ape2 pon tiada pengganti untuk kalian di hati.

**gambar tu aku comel lah. hahaha.