Saturday 7 January 2012

NEW LIFE..

alhamdulillah, hari Jumaat lepas dpt kol dr ppd Pasir Gudang soh dtg taklimat berkenaan GURU INTERIM hari Isnin kat SMKA Johor Bahru.. apa itu GURU INTERIM???. ok, ni jawapan yg akak ppd tu bgtau aku. " guru interim adalah program bg guru2 yg BAKAL dipostingkan utk berkhidmat selama 3 bulan sblum posting sebenar bagi menggantikan GSTT". haaa itulah yg dy bgtau aku. rupa2 nya ini program besar2an di negeri Johor. sbb smua classmate n kwn kolej aku dpt pggilan termasuk dak2 pendidikan dari 'U' lain.

BERDEBAR....
mana taknye, sekolah blm tau lg. dy akn bgtau ms taklimat tu nnti. mengajar apa pon tak tau lg. tp aku rs haruslah aku dpt yg bkn opsyen.. tp tk kshlah smua tu, asalkan aku DAPAT KERJA.. nak fikir tmpt tinggal lg, transport nk g skolah lg.. huhuhu berdebar n kpala otak aku ni ligat berfikir mcm2.. mak abh aku yg separuh excited tu (klw posting betul lg excited..hihi) lg lah 3 ari ni asyik cte pasal bnda ni je, nek stress lak aku.. aduhai mak abh syg.......... sabar ye. kuikuikui

MASA DEPAN
Jadi org johor la ye?? hihi nmpk gayanye dlm ms 3 bulan ni jd org jhr la aku ngan kwn2 aku.. hihi. seb bek lah tk brape jauh dr rumah. lega sikit. n seb bek sebelum ni prnh berpraktikal di Shah Alam (sek bandar) insyaallah, akan aku hadapi segala rintangan yg mndatang.. cewwahhh.. so, aku nmpk MASA DEPAN aku di Johor.. kuikuikui

HARAPAN
harapan aku agr aku dltkkn di sek yg berdekatan dgn kwn2 aku. bkn apa spy sng kalw nk menyewa rmh atau apa2 urusan nnti.. n aku berharap agr sek yg bakal menerima kehadiran aku nnti akn menerima aku dengan tangah dan hati yg terbuka lah.. aku berjanji akn berkhidmat dgn sepenuh walau di mana aku ditempatkan.. semoga Allah permudahkan urusan aku dan teman2 ku.. aminn.




SO..... BY TOMORROW TEACHER WILL BE BACK TO SCHOOL.... hihi


TERIMA KASIH SUDI BACA!!

7 comments:

NoorGie said...

happy teaching n welcome to teaching profession!!

the secret life of elly said...

huhu tq teacher.. dpt kat skolh permas jaya. satu skolh SIR RAMESH.. hihi

the secret life of elly said...

huhu tq teacher.. dpt kat skolh permas jaya. satu skolh SIR RAMESH.. hihi

Anonymous said...

nak tanya guru interim ni cam mana...gaji kira hari gak ker..

Anonymous said...

nak tanya sat tentang gaji guru interim ni berapa?

the secret life of elly said...

start 2012 dh tkde pengambilan GSTT yg ada interim yg dipilih dlm kalangan graduan pendidikan yg bakal dipostingkan. guru interim xyah mohon mmg JPN pggil dak2 EDU yg ada senarai namanya di KPM. gaji klw dah grad 1901.80 + ITKA kalw blm grad gaji STPM or SPM.. STAM xdikira..

miss $h0rty said...

salam,boleh tnya sket x. interim ni kira kontrak ke cmne? sbb saya bru dpt interim lapor diri mggu depan. n about one month je lagi dah start school break. so,mksudnya saya keja smp school break je ke cmne? huhu