Tuesday 1 November 2011

MY FIRST ENTRY

Assalamualaikum..
First of all aku nk mengucapkan syukur ke hadrat Allah Taala yg tlh membuka hati ini utk wat blog ni. tentu ada sbb knp tiba2 hati ini ternuka utk wat blog ni. mgkin ada bnyk ilmu dan crita yg blh dikongsikan di sini. second, semestinya aku nk kata terima kasih kpd one of my besties cik unguisme krn telah membantu aku dlm meng 'create' blog tercinta aku ni (bkn bantu lah sbnrnya dylah yg create utk aku smpai nama ni pun dy yg suggest hehe almaklumlah buah cempedak diluar pgr...) heh heh.. yg sbnrnya aku sendiri tak decide lagi bentuk penulisan yg aku nk smpaikan kat sini.. korg smua tunggu jelah entry2 aku yg selanjutnya eh..

ok untuk arini sbg episod pengenalan aku cuma nk share about my happy family (mcm tjuk karangan BI bdk ting 2 je..hehe) aku anak ke-3 drpd 4 org adik beradik. alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi krn aku masih lagi mempunyai mak n abah yg sgt sporting dan very supportive. seterusnya along aku yg skrg ni mcm big boss kat rmh ni. almaklumlah dy yg bnyk menyumbang pd family ni, sudah berkhwin n ada sorg baby girl yg cute n very active (aku yg tlg jg skrg ni ok).. abg aku the one n only, manja, degil n org yg paling suka nyakat aku dr kecik smpai skrg. yg pnting dy nk kawen thn depan (insyaallah) so xdelah org kacw aku lg.. hahaaha lastly adik aku dy ni len skit degil, xbnyk ckp tp skali ckp BISA oooo... ok ni aku selitkn sikit pic family aku yg hepi ni utk tatapan korg..kot2 la terjumpa tepi jln lehla tego.. heheehe

pic ni di ambil ms ry aidilfitri kat kpg aku at batu pahat



ok sambung.. pasal aku plak. i'm a simple person, talkative, caring n so on la.. angkat bakul plak nnti. buat pengetahuan smua aku baru sj konvo dua minggu yg lps di UPM, Serdang. slama 4 thn ni aku mengabadikan diri di sana utk bljr bimbingan dan kaunseling. aku pun tak tau cmne aku leh tercmpak kat bdg ni. mgkin ini adlh tkdir Allah utk aku supaya aku dpt membantu org lain dan sesungguhnya DIA Maha Mengetahui.. ok tknk cte pnjg2 inilah aku. :-))


ok kat sini gak aku nk crita yg aku jmpe fmly baru ms aku blaja kat UPM dulu.. mereka adalah kwn baik aku.. kami selalu guna word besties.. org2 yg slalu berkongsi ssh dan sng, sht dan sakit ms aku hdp di uni dulu.. nk tau sape dyorg jeng3... here they are..


ok dari kiri tu aku, sblh aku tu nama dy mimi the youngest, sebelah lin tp we all called her lilik (nama manja tu) huhuhu.. n yg kanan skali tulah cik unguisme ipa.. org yg tlg aku wat blog nilah.. rsnya2 stakat ni dulu kot utk kali pertama ni. ckup la tu kan. nnti2 kita smbung cte lg.. cuma ada sst yg brmkna nak aku tgglkan utk arini. phrase ni aku jmpe kat fb siang td jd aku nk pinjam kata2 ni n share kat blog baru ni.. renung2kn slamat beramal...


‎~✿..Walau SEKUAT manapun SAYANG kita kepada seseorang, simpanlah sedikit rasa K...ERAGUAN di dalam hati supaya bila suatu ketika nanti kita DIUJI, kita tidak akan terus JATUH REBAH tetapi masih ada KEKUATAN untuk bangun semula..✿~
TERIMA KASIH SUDI BACA!!

1 comment:

the secret life of elly said...

huh.. nmpak sgt amatur.. haaha