Wednesday 6 February 2013

i Love My Job

saya suka kerja saya
saya sayang kerja saya
saya sangat suka kerja saya
saya sangat sayang kerja saya
I LOVE MY JOB VERY MUCH!!

Tapi hakikat kerja ni kadang2 seronok 
kadang2 tak seronok
kadang seronok sbb dapt buat keje dgn baik
PUAS HATI dgn diri sendiri
Kadang rasa down bila tgk keje yg tak abes2 dan ada org complain hmmm
kadang2 kena buat benda tak betul utk nampak betul
kdg2 buat benda betul pon nmpak tak betul
FAHAM TAK???? 

itulah kerja saya... 
keje dgn manusia tak sama keje dgn mesin.
kalau ckp dgn mesin, mesin tak reti nk menjawab
tapi keje dgn manusia mcm2 respon kita dpt
respon Positif ALHAMDULILLAH
respon Negatif ASTAGHFIRULLAH... sabo jelaaaaa

Buat betul org mengata 
Buat tak betul lagi org nak kata
Haissshhhh manusia manusia... 
Akhirnya saya buat konklusi begini 

Ini kerjaya yang saya pilih dengan niat kerana Allah
Oleh yg demikian, saya akan bertabah! huhu
Mungkin ini ujian Allah utk sy lebih masak dan matang dlm bidang ini. 
Bila Allah bg sy ujian begini bermakna saya mampu menghadapinnya.. 
dan dan dan....
Mungkin Allah sygkan saya dan mahu mendidik saya menjadi insan yang SOD BA RO 
SABAR ITU INDAH..












TERIMA KASIH SUDI BACA!!

1 comment:

Unknown said...

hahah.. betul tu kak.. ade je yg xkene di mata orang.. tp pedulikanlah.. janji kita ikhlas bekerja!! keep it up!!!

love from sarawak!