Thursday 23 February 2012

KEJADIAN SENTAP!!!

Lokasi Office sekolah sdg menguruskan cuti utk interview SPP..
 
kerani 1: nak bagi cuti ape dia ni?
kerani 2 : Bg je CUTI TANPA GAJI (dgn nada yg agk tinggi) 
kerani 1 : eh, kesianlah dia nangis lak nnti bg cuti tanpa gaji. 

padahal aku tau iv spp ni urusan rasmi dan tak boleh diberi cuti tanpa gaji. tp aku diamkan lg. Tapi si kerani ni cakap seolah-olah dia yang tentukan gaji aku. aku taulah dyorg yg uruskan tp mcm dia plk yg bg kita rezeki.. 
to akak kerani : rezeeki saya di tangan Allah bkn di tgn akak or aku leh panggil makcik kot si kerani ni... 

dalam perbualan lain tp aku berada lbih krg 30 meter dr si kerani ni..

kerani 1 : sape dia ni? (aku dah 2 bln kat sini baru arini nak tanye)
kerani 2 : cikgu ********* ( nama aku lah d sbt tu aku dok jauh
tp leh dgr lg.. hihi)
kerani 1 : dia ambik ape?
kerani 2 : pendidikan kaunseling sepatutnya x mengajar.
kerani 1 : dah tu nak wat pe SIBUK ngajar kat sini?
kerani 2 : tp sepatutnya kaunselor sek ni mmg 4..

*then bila aku toleh akak tu lps dy abes ckp tu kelihatan dia sdg
memerhatikan aku dgn senyum sinis!!!

Dalam diam aku jd panas hati dgn kerani sek ni. for ur information saya ada degree pendidikan dan sy layak berada di sini cuma rezeki belum menyebelahi. 

yg akak ni bercakap mcm dia yg bg aku keje n gaji apsal ek?? ni lg spesis org yg dengki.. tp aku percaya lah bkn aku sorg je yg prnh terkena dgn akak or makcik kerani ni. sbb ramai je cikgu yg complain pasal dyorg ni. mentang2 baik dgn pentadbir nak besar kepala pulak. mcm mana nk bg golongan ni kesedaran ek? at least hormat pada org lain sbg manusia yg ada hati. bkn nak srh tnduk hrmat sbb kita ni cikgu pun.. haish...


TERIMA KASIH SUDI BACA!!

No comments: