Monday 5 December 2011

TERIMA KASIH..


malam Ku bermimpi hai dgn satu bintang
berkata-kata ku di jendela.. zzzzzzzzzz

eh slh2 pehal lagu cintan cintun ni... hehe
ok, actually today aku nk share about something yg aku jrg luahkn or bercerita tentang dia...
DIA seorang sahabat yg baik n dia adalah antara org pertama yg aku kenali ms di universiti dulu. DIA pernah temankan aku ms melawat kwn aku yg sakit di hospital serdang ms tahun 2007.. korg cubalah bygkn manelah aku pandai nk explore UPM n serdang tu ms minggu pertama sampai sana.. aku ni tak pernah berenggang ngan mak bapak tetiba diberi ujian sebegini.. hihi Alhamdulillah, Allah pertemukan aku dgn si dia ni.. makanya, selamatlah perjalanan aku pergi dan balik dan menghadapi hari2 seterusnya dengan si dia..

DIA adlh teman yg 'TERBEST' utk hang out bersama, bnyk idea n idea yg gila2 buatkan hidup aku cerialah ms di uni dulu.. almaklumlah org baru nk kenal dunia.. hehehe.. Dia ni baik sebenarnya ( skema kan ayt aku tu) aku tak ksh ape yg org kata tentang dia tp dia ttp insan yg aku kenal sebagamana hati aku menilai dia.. bnyaklah perkara2 yg tak diduga berlaku ms kat u dulu.. tp aku xnak sebut lagi... yg dah berlaku biarkan berlalu... cuma aku nk gtau si dia ni mmg tabah lah setabah aku (tabahlah sgt elly) hahaha...

DIA ni degil, ada pendapat sndiri n mulut dy mmg laju sikit nk dibandingkan dgn kwn2 aku yg lain.. tapi aku interprate dy dr sudut yg bebeza.. aku dpt rskan kejujuran dia bila berkata-kata, keikhlasan dia semasa meluahkan sesuatu dan tegas dgn selalu menyuarakan pendapat n idea.. series dia adlh org yg paling jujur pernah aku jumpa.. walaupun ayt dis selalunya pedas2 tapi bagus utk memperbaiki diri sendiri. bak kata pepatah :

" lihat apa yg yg dikatakan jgn lihat siapa yg mengatakannya"

aku suka berkawan dgn org yg mcm ni sbb krn DIA akn membantu dlm pembinaan jati diri n personaliti aku yg boleh aku bentuk melalui kata2 dia.. lebih pada memperbaiki diri lah kan.. walaupun ramai org yg tak menyenangi dia tapi AKU SUKA OK.. korg yg tak pandai menilai dia..

DIA ni mmg fun, kelakar n pencetus ketawa... kalau korg bsn2 lehla jumpa dia.. dia ala2 penghibur gtu!!! kelasssss kau maria!!! hahaha.. feveret dy cuma satu UNGU! titik.. smua brg kaler ungu, baju kaler ungu smuanyalah kalau boleh nk wrna ungu.. obsess gtu.. n n n n............. ni ayt yg selalu dia guna " eiiii comelnya aku!!!" haahahahahah dan di saat itu msti dia akn tengok muka aku yg bengang n ktorg pon ketawa berdekah2... aku mmg takleh lupa lah tiap kali dia wat benda ni.. bnyak kali kot dia wat gtu..

DIA juga adalah org yg brsama aku ms aku sakit, walaupun tak selamanya lah.. maksud aku dia ni sbnrnya tak pandai nk layan org sakit, dia malas nk layan karenah org sakit.. tp utk aku dia boleh belikan aku ponadol time aku senggugut itu dah cukup baik! ko igt dlm time2 tk larat tu ada ke org nk volunteer hulurkn panadol kat ko.. haahahaha tp si dia nilah yg akn mengetuk pintu bilik aku "nah, panadaol.. pas mkn rehat" walaupun ucapan begitu ringkas aku nak si dia tau yg aku teramatlah menghargainya...

DIA aku mmg terhutang budilah dgn dia ni.... tp aku xprnh bgtau dia.. hanya ucapan TERIMA KASIH yg boleh aku berikan pd dia.. DIA sahabat aku susah dan senang.. Alhamdulillah sehingga kini dia msh lai mnjadi sahabat aku n DIA ADALAH.......................... slh seorg dr besties aku... NORFAIZA BINTI MISMAN @ unguisme... entry ini khas buat dia sbb mlm td aku mimpi dan tiba2 tersentuh hati aku nak berterima ksh pd dia.. (walaupun mimpi tu tkde dia) hehe..


dear ipah,
hanya ucapan terima ksh yg mampu aku ucpkn di atas sgla jasa kau pd aku
hanya ucapan terima ksh yg aku ada sbg hadiah memperingati persahabatan kita
hanya ucapan terima ksh atas segala gelak tawa yg kau bawa sepanjang kita bersama
hanya ucapan terima ksh yg aku punya sbg hadiah teristimewa
tiadalah yg lain.... TERIMA KASIH IPAH.... :-))
aku doakan semoga engkau sentiasa berada di bawah lindungan Allah selalu n dipermudahkan jodoh dan yg penting jodoh di kalangan org2 yg soleh... amiin.. tabahlah menempuhi hidup yg berliku ini.. seseungguhnya Allah itu Maha Adil dan ujian itu hadir bersama hikmah yg kita tdk ketahui.. maka, teruskan hidupmu yg ceria semoga segala doa dan cita2mu dimakbulkan Allah S.W.T...
sekian terima kasih...

upppsss lupa ni aku selitkan pic DIA supaya korg tak terbayg2 mcm mane lah rupa shbt baik aku ni ye... heehehe


taraaaa comel tak DIA??? hahaahaha


ok smpai sini je entry ni.. wait for my next entry pasal sahabat baik aku yg sorg lagi plak k.. heheehehe bubbyeee







TERIMA KASIH SUDI BACA!!

4 comments:

budak ciput said...

hoi2.. ape lah.



tenkiu2!!!
**mate genang2~

the secret life of elly said...

like..hehe

NoorGie said...

wah2..mentang2 banyak free..sikit punya panjang entries kakak ye ...hehhe....welkam to the blogging world!!

the secret life of elly said...

haha.. praktis2.. almklumlah amatur... kwang3..